dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg under juli 2011

Av alexandra helander - 8 juli 2011 22:41

Tyvärr så han jag inte ta kort på Camilla! Vi får bestämma en annan dag jag får ta kort på dom! Men idag så startade "Katten" på Gotland (trav), tror det var i typ Visby, men vi såg det på datorn och hon var i spår 4a, det är ju det svåraste spåret vid vändningen.. så det var inte så lätt för henne, men tyvärr så föll hon in i galopp... och det var synd för hon har varit Så fin när jag sett Jenny köra henne! Men i dag så skulle vi äta med dom som hade kört hö så det blev mat från Måsta Pizzeria... fast det var bara Micke som kunde äta med oss + Jenny som kom med, men medans pappa hämtade maten så skulle Jenny bara hämta Nevada så han kunde få stå inne medans vi åt, men sen så började vi äta, men hon kom inte, så jag skulle slå en signal och säga att vi skulle äta, och då hade hon ringt 2 gånger, men då så hade inte hon fått tag på dom, så jag fick cykla upp med en hink havre, men efter spring i hagen så insåg vi att dom var för uppspelta för att fånga och för få var jag och Jenny att få in dom i ett hörn av en Stor beteshage! Då gick vi och åt och sen så gick vi upp till hagen igen och då fick vi tag i dom, och en så gjorde vi i klart Nevada så skulle Jenny longera Nevada, och skutta några hinder, för hans sår såg lite svullet ut, men ont hade han Inte! Men efter mycket morrande åt Nevada så hoppade han fint med rygg och bakben! Och sen så gick vi tillbaka till stallet och gjorde klart honom, men sen så fick han gå upp i hagen , sen så pratade jag och Jenny liite *hooost*, men i morron så kanske jag och Jenny ska skritta en sväng, hörs i alla fall!


  Han kan ha liite humör när man longerar honom, bilden från i våras när jag longerade honom!

Av alexandra helander - 8 juli 2011 22:27

Sara har skrivt till mig igen! Kolla bloggen hon bloggar på! vickelbyponny.blogg.se


Sara

1: John Witaker

2: GPA:n

det tycker jag


Alexandra: Jag håller med dig om att John Witakern är snyggast, men själv så föredrar jag den med bling bling!!


Av alexandra helander - 8 juli 2011 22:16

Sara Södergren har skrivit till mig, hon bloggar på vickelbyponny.blogg.se


Sara: Sprenger stidbyglar (nr 2) har ju gummi för att stidbygeln är rörlig. Och de färgade tycker jag är finare i lila/eller soft upp, men det är så JAG tycker! Puss Alex och vi MÅSTE ses någon dag!


Alexandra: Ja Sara, jag föredrar ju nr 2 för Nevada har ju dom och dom Äger! Ja, dom färgade är ju snygga! Jag vet inte vilken färg som är snyggast, men jag tog bilden för att den visade stidbygelns funktion bra! Och jag vet varför du tycker om den lila! haha... puss Sara, och vi får ju ses nån dag!!

  Sara och Ponnyn Mille som hon rider och kör trav med!


Av alexandra helander - 8 juli 2011 17:11

Jag undrar lite varför man gör sånna här stidbyglar, dom är snygga, men tänk efter en ridtur på typ hösten... och är dom änns säkra?? Och jag skulle då Aldrig köpa dom! Är den nån som håller med mig!?!


  



Men sånna här är snygga och Nevada har sånna och man får en mycket stadig skänkel! Och jag i vanliga fall med sånt matreal på stidbyglar blir mycket kalla på vintern och fötter med... men inte dom här, mycket bra, dåligt att dom är så dyra, men dom är värda priset!!


  


dom här stidbyglarna är mycket bra på ridskoler för att dom är ju säkra! Det jag inte gillar med dom är att man fryser om fötterna om vintern och så tycker jag att dom inte är så snygga, men jag tycker att om man rider unghäst eller en häst som är kanske osäker i hoppning eller stressad av sig så tycker jag att man ska andvända sånna!


 


Dom här är ju snygga och ganska säkra och praktiska, en STOR sak är att fötterna blir ISBITAR av dom! Vet inte så mycket mera om dom eller ja, dom är snygga till dressyr!


  


Dom här tycker jag är väldigt Snygga om man tävlar hoppning och tycker om att sattsa på en tävlingsfärg! Jag har inte ridigt med sånna men det ser ut som om man får en ganska fast fäste vid fotplattan...


  


Dom här tycker jag ser bekväma ut och passar bra till en svart sadel, och dom är nog bra på vintern + att dom är snygga tycker jag! ett plus för mig! Har ju inte ridit med dom så jag vet inte vad jag ska säga om dom här mera!


  





Det var lite stidbyglar! Säg även vad ni tycker, har jag missat någon stidbygel NI tycker om!!


Av alexandra helander - 8 juli 2011 16:59

   I dag så ska jag fotografera Camilla när hon rider Wotis, och så ska jag och hennes hund Ronja steka lite, hoppas det blir Bra bilder!

På bilden:

-längst till vänster är det Wotis

-i mitten Camilla

-och längst till höger håller Camilla i sin lilla wowwe Ronja



Av alexandra helander - 8 juli 2011 16:54

Dagens filmtips är tecknade Scooby doo! Haha...min lille bror brukar kolla på det, och det ÄGER!


 

Av alexandra helander - 8 juli 2011 16:44

Vilken av dom här ridhjälmarna tycker ni är snyggast, kommentera!


 

Av alexandra helander - 8 juli 2011 13:15

Nu känner jag mig DUKTIG eftersom jag har gjort min egen efterrätt! Den var SÅ god! Vad det är:

-två honungsmelons skiver

-en vattenmelon skiva

-hallon (var precis och plockade dom)

-vaniljglass (på är det smulad digestivekex)

-halvt digestivekex


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards