dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg under juli 2011

Av alexandra helander - 10 juli 2011 06:52

Nu hade jag tänkt blogga lite om ridhjälmar, och jag har tänkt köpa en ny, hjälp mig att välja, lägger ut några vanliga och sen så får NI säga vad ni tycker och vad har ni för hjälm? Är den bra? 


1:


    

Den här är ju en som jag gillar och den finns ju i classic eller med bling bling, och om jag skulle vilja ha den här så vill jag ha den med bling bling, för då matchar jag mina ridstövlar    


2: 

vad tycker NI om den här? Den är nog inte riktigt min stil? Eller?


3:

? vet inte själv, nån som har den? Är den bra?


4:

  

Den här är snygg och enkel.. nån som har?


5:

Den vanliga Jofa hjälmen... skulle nog inte tro det?


6:

  

Den här har jag inte sätt förut, bra?


7:


 

Och den lika snygga GPA:n 


8:


  

den här är ju snygg, men tror inte det på mig?


9:


Den här har jag inte heller sätt förut, bra?


10:

  

Den snygga och funktionella hjälmen!


11:


Och här är den säkra back on track


12:

 

Den här är ju också mycket snygg!


13:

Och här är ju den vanliga


Vad tycker NI? Kommentera!

   

Av alexandra helander - 10 juli 2011 06:39

I går så red jag ju Nevada och det gick ju riktigt bra! Han skötte sig bra var ju mycket skritt och lite trav igår, och igår så tog jag dressyrpisken, ska nog ha den flera gånger för jag fick igenom honom utan så mycket bråk och efter ett tag så slutade han ju till och med att säga imot bettet också! Och i dag kanske jag ska ta en sväng, eller då en annan dag, men i så fall så ska Jenny ta Wotis så ska vi ut och galoppa lite! Det ska bli Härligt! Hahaha... det ända är väl om jag sitter kvar..   


  

bild på mig och Nevada!

Av alexandra helander - 10 juli 2011 05:41

Jag HISSAR mina ridstövlar starkt! Dom är supermjuka och det är en ridstövel med tight passform och man får 2 mycket stadigta skänklar! Dom är köpa på hööks och dom var bra för att det fanns för långa+smala , långa+stora m.m så det var lätt att hitta den som satt bra! Dom är även dekorerade med strasstenar som gör dom Snygga! Du hitta dom : http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200032&deptid=80&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC 


                                                  
                

 


Och min DISS går till Depends Nagellack! Dom är billiga men det lossar och går sönder mycket fort! Och jag gillar det inte och jag ska försöka hitta ett annat märke på nagellacket! Vet ni något bra??


 


Av alexandra helander - 9 juli 2011 23:20

Camilla Maxe har skrivit till mig, (handlar om stidbyglarnas inlägg jag skev om och Camilla har skrivit en "fortsättning om min och Saras prata") Och Camilla bloggar på http://camillasss.blogg.se/


Camilla:  Nummer 2 är inga direkt sprenger stigbyglar dom finns i olika märken de Sprenger stigbyglar som man kopplar till Sprenger märket ser helt annorlunda ut. Jag har nummer 2 och det är av märket Mark Todd dom är superbra eftersom dom är ledade. Sen har jag nummer 4 till min andra sadel för att det är bra säkerhetsstigbyglar.


Detta är Sprenger bow balance stigbyglar som dom nog har patent på:
http://teamjw.blogg.se/images/2011/spren...ce_216_154521585.jpg

 

Alexandra: Oki, jag vet inte vad alla heter, jag vet att Jenny har dom på Nevada och dom ÄGER! 


  

detta är Camillla och sin häst Wotis och sin wowwe Ronja!

Av alexandra helander - 9 juli 2011 16:57

 

Sitter och kollar på Svampbob med min lille bror, roliga dom är!

Ska ut senare och rida Nevada ut i skogen, ska rida med Camilla och Jenny och Jenny tar Papton så det blir mest skritta, så jag ska rida igenom Nevada i skritt i dag, och njuta av Lördagkvällen!

Av alexandra helander - 9 juli 2011 12:50

Här får ni två bilder från igår!


    

detta är Vicar som springer i hagen! :D 


  

Nisse lipar mot mig!

Av alexandra helander - 9 juli 2011 11:14

Jag hittade lite bilder från mammas kamera...


  En GAMMAL blid på mig, men jag har alltid haft tjockt hår i alla fall... 


  en bild på min gammla katt Julia, hon dog för ett tag sedan i canser...

Av alexandra helander - 8 juli 2011 22:57

   Jag vet inte om ni vet det, men vi har husvagn! Och den åker vi iväg en sväng på sommaren! Så om ni ser en galning på vägen i sommar, kolla efter det här registreringsskylten.. kolla bild!



 

Bakifrån


  sidan


  fram



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards