dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg under juli 2011

Av alexandra helander - 31 juli 2011 20:08

Jag har börjat att läsa en ny blogg, det är helt sjukt vad dom skriver om vissa! Detta är bloggen jag pratar om! http://gangsterponnyn.blogspot.com/ 

GANGSTERPONNYN!

Här kommer några exempel på några sjuka inlägg!

http://gangsterponnyn.blogspot.com/2011/07/kortis.html :det är väl inget fel med att vara kort!? 


http://gangsterponnyn.blogspot.com/2011/07/djurplagare.html: DJURPLÅGARE!? Men lägg av nu!!


http://gangsterponnyn.blogspot.com/2011/07/gramantyglar.html: Bara för nybörjare!? Men lägg av nu!!!


Jag tycker inte om deras blogg och att dom skriver så ILLA om så många bra och duktiga ryttare/bloggare! Dom hittar en dålig bild och gör det SÅ stort! Vad arg jag blir!

Av alexandra helander - 31 juli 2011 17:44

... jag göra utan dig!? Inga ord är värda dig! Du är helt underbar och när jag är med dig blir jag...   


  I LOVE you   

 

Puss och Kram   

Av alexandra helander - 31 juli 2011 17:06

Har ni lagt märke till att... man kan gilla mina inlägg? Efter varje inlägg så finns den en "gillaknapp" TRYCK på den om ni "gillar det jag skriver på min blogg!

Bjuder på en bild på mig från när jag var liten.. så man såg ut!


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 31 juli 2011 16:21

Kolla in vad söt! Ni måste ju bara kolla in filmerna! Liten, men ett krutpaket!


http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=511091 


Sveriges bästa A-ponny. Hästar säljes

Av alexandra helander - 30 juli 2011 12:01

Hej på er! Igår så var jag ju i stallet och då red jag Nevada, han har inte blivit riden på mer än en vecka och då brukar han vara "fjollig" och se spöken typ hela tiden! Och det var han verkligen! Gud vad han tittade på allt, fick inte en lugn stund ju! Men jag började med att skritta en sväng på slingan men när jag kommit halvvägs så red jag in på ängen, och allt gick super tills... dom där J*VLA fågrarna flyger upp från en j*vla buske, och han sätter av i full galopp med mig hängandes på halsen! Men till slut kom jag upp i sadeln och sen så tog jag ett andetag vänder han om sätter av i FULL karuta! Gud vad roligt det var! Jag blev helt tårögd av vinden! Men efter det så behövde jag ju inte driva så mycket i alla fall, han gick på tå hela tiden, men jag tror att han behövde det! Och roligt var det, det är ju inte varje dag det händer, och snart så börjar ridningen på nyby och då så kommer jag inte vara lika mycket i stallet här hemma, men den här sommaren med Nevada har/kommer vara en MINNEVÄRLD sommar! Och i våras så sa jag att jag ska inte trilla av Nevada nån gång i sommar, hoppas att jag kan hålla i mig resten av sommaren! Men det är inte alla som bara kan gå ut några meter och då är man i stallet med alla härliga vänner och bara kunna skratta och sedan så kan man bara ta Nevada och bara sticka i väg i galopp! Jag lever och kommer ALLTID leva livet fullt ut! Men i går så följde även Pappa och min lillebror Simon ut med i hagen och lämnade han i hagen, och Simon fick ge Nevada äpplen från vårat träd, Simon var SUPERGLAD efter det, han tycker om Nevada nu, och Nevada tycker om Simon för varje gång han har varit i stallet och hälsat på Nevada så har Simon haft med sig nått gått! Men han kanske följer med ut och håller på med Nevada i dag för då ska jag och Camilla Maxe rida ut en sväng, OJ! Vi ska ju typ rida om 45 min, shiiiit! Men nu måste jag ju sluta skriva ett tag!

Bild på Simon när han var med ute i stallet en gång och bortsade Nevada!


 

Puss och Kram   

Av alexandra helander - 30 juli 2011 10:32

Nu är jag tillbaka som bloggare! Jag har varit på semester med våran husvagn. Vi kom hem igår, men jag han inte blogga i går. Men i går så red jag Nevada (i nästa inlägg så berättar jag om när jag nästan trillade av Nevada!) Men nu kommer en bildbomb från semestern!   


en dag/kväll så flätade jag Jessicas hår, blev inte så bra (första gången jag gjorde en "sån" fläta.


  

Jag var ÖVER en elefant!!


  

en giraff!


  

Camilla Maxe och Jenny Ahlström var på Borås djurpark!!!


  

en apppppa!


  

visst är den snygg!!


  

leeeejon


  

björnarna hade ett vattenfall   


  

det blev även några gånger till stranden också!


  

det var härlig sol på kvällarna också!


  

....


  

fina vattnet


  

den här fanns även i vattnet på campingen!


Puss och Kram   


Av alexandra helander - 22 juli 2011 20:28

   Jag ber SÅ mycket om ursäkt för detta... men jag måste tyvärr ta en liten bloggpaus ett tag, men jag säger till när jag är tillbaka och då kommer jag blogga Mycket!!


Av alexandra helander - 22 juli 2011 20:16

Hej på er! I dag så red jag Nevada, det var så Kvallmigt!!!! Jag trodde jag skulle dö i värmen! Men det blev ett varv runt slingan (skritt + trav) ett varv till (trav + skritt) sedan det tredje ( galopp + galopp ) han jobbade på bra även fast det var så varmt så det blev ju typ "kort med intensivt" Och han blev riktigt varm och det rann svett av han så jag tyckte han var förkänt en dusch! Men jag undrade vem som duschade vem, jag var hon varmast (red med ju med ridsövlar, Två tröjor, hälm, väst m.m) så jag tog slangen i duschen och bara hällde vatten på mig! Haha.. men skönt var det! Och sen så fick Nevada stå inne och så tog jag ut honom när Camilla och Therese tog ut Wotis och Stina. Och just det! Jag fick tag i Nevada utan några problem!! GLAD ALEX! Och i dag har jag även haft "lektion" för Therese när hon red stina, och det blev i slutet även några skutt, nån dag så ska jag även hjälpa henne i dressyr. Men nu ska jag hjälpa mamma lite! detta är Feltina (även kallad Stina)


 

Puss och Kram   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards