dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg under december 2011

Av alexandra helander - 26 december 2011 14:41

Rubriken talar....


Jag kommer inte lägga ner bloggen helt, utan flytta den till en annan bloggadress!


Alla frågor ställs på min nya blogg då jag inte kommer gå in på denna blogg någe mera så kommer jag då inte se era frågor!

 

Nya bloggadressen är...

http://mylifeinword.bloggplatsen.se/                  http://mylifeinword.bloggplatsen.se/

http://mylifeinword.bloggplatsen.se/ 

http://mylifeinword.bloggplatsen.se/

http://mylifeinword.bloggplatsen.se/

http://mylifeinword.bloggplatsen.se/                  http://mylifeinword.bloggplatsen.se/

http://mylifeinword.bloggplatsen.se/

http://mylifeinword.bloggplatsen.se/

Av alexandra helander - 26 december 2011 13:02

Tja Bloggisen!

Är det nån som vill "byta länk"?

Jag har bytit med min kompis Sara, men vill nån mera byta?

Nån som inte vet vad jag menar? Kolla här då?


Du börjar "förstås" att gå in på bloggen, sedan blädrar du ner tills det kommer massa med "text" till höger, och blädra ner tills det står "Arkiv" och under det står det "Länkar" och under den fliken står det bara Sara Hertzberg, jag vill ha Flera namn där!

Är det nån mera som vill vara på den listan? Släng bara in en kommentar då! Ta tillfället nu!

 

Pic: Siwan galoppar ifrån igår   

 

 

Psssss.....

TACK för er som kollade min blogg igår, fick in hela 83 läsare igår! Ni är guld värda!

 

Puss och Kram   

Av alexandra helander - 25 december 2011 22:26

att nämna en som är förtjänat sig att bli nämn i bloggen!

Nämnligen min syster Jessica! Jag skulle inte varit där jag är idag utan henne, utan henne skulle jag inte ridit, undra hur jag skulle varit om jag inte red och höll på med hästar, jag har blivit mogen tack vare hästarna och att träffa alla människor, hästar, föräldrar och barn på nyby.

Hmmm... en bra fråga?

 

Men nu vill jag HISSA min syster jessica!

pic: jessica och hennes ponny Stitch ifrån igår, dom var tomtar, syns det?

 

Av alexandra helander - 25 december 2011 21:53

Något ni kan kolla in är nog att jag uppdaterat min presentation,

 du klickar in på den direkt när du kommer in på bloggen så hoppar du ner lite där det står presentation.

Och där hittar du den uppdaterade presentationen, den är mest riktad till dom som inte vet vem jag är och som precis hittat bloggen och vill veta lite mera om mig.

Men ni som "vet vem jag är" får gärna kolla in och säga till om jag glömt eller ska ända något som borde stå!


 

Av alexandra helander - 25 december 2011 19:31

Jag har bytt header, jag vet att den är lite liten men jag har hållit på i snart 2 timmar med det och det blir inge bra, antingen utdragen, jättestor eller något liknade! Så nu har jag gett upp hoppet så får det här duga, och innan någon fråga kan jag säga att det är jag som gjort den.

Ganska nöjd "för att vara mig"   

 

Pic: Söta Nevada ifrån igår

 

Av alexandra helander - 25 december 2011 16:15

Fick en fråga ifrån Emma....


En fråga! Om NTRK hade sagt till dig att om du ville skulle du få köpa henne. Hade tagit emot det och köpt henne? Syftar på om dina föräldrar låter dig få en häst.
Kram Emma!


Svar:

Kan börja med att Siwan är en fantastisk ponny men jag kommer inte köpa en C-ponny, om det blir så blir det en D-ponny, men det om jag får häst är en liten intressant fråga, och jag har "planerat" eller "räknat ut" att jag kanske ska skaffa en ponny till sommaren, och Allt kan hända, om jag inte känner mig klar, om jag inte vill lämna nån annan häst för att skaffa egen.

Det finns mycket, och jag har inget problem med att ta ansvar eller att han hand om den varje dag, men det är mest andra saker, och en sak är även pegnar.

En häst kostar pegnar och jag måste verkligen vara mogen och det måste stämma för en ponny/häst kostar pegnar och här slängs inga pegnar i sjön!

Var det svar på din fråga? Vill du ha bättre svar? Fråga på så svarar jag!

 

Nästa års "projekt" är Siwan

 

Av alexandra helander - 25 december 2011 14:34

En som såg att jag hade mitt nya pannband i dag, och ville ha större bild.

Hade ingen jättebra med denna får duga!

Visst är det otroligt snyggt? I alla fall för mig   

 

Av alexandra helander - 25 december 2011 13:45

Hej!

Jag red Siwan nu på förmidagen, det var riktigt skönt att vara helt ensam i ridhuset.

Jag red barbacka och Jessica var med och tog kort, hon var ganska pigg men jag bara njöt först, det var jättemysigt.

Och efter ett tag så tog vi oss i kragen och började jobba, till en början låste hon sig i bogen men efter ett tag så låssade hon även där och gav ett mycket bra resultat!

Jag red mest skritt och minst galopp, men jag galopperade och hon var riktigt skön om jag får säga det själv, och jag kommer nog ta ett skrittpass nån mera dag och då kommer jag nog också rida barbacka för jag kom åt henne ganska bra så som visade resultat.

Jessica tog 296 bilder, nästan 300! Så ni kommer få dom ganska utspitt i mina inlägg när jag inte har något annan bild att lägga in.

Men vi kan börja med dessa två   

   

 

Fiina lilla ponny

 

Puss och Kram   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards