dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av alexandra helander - 22 juli 2011 20:28

   Jag ber SÅ mycket om ursäkt för detta... men jag måste tyvärr ta en liten bloggpaus ett tag, men jag säger till när jag är tillbaka och då kommer jag blogga Mycket!!


Av alexandra helander - 22 juli 2011 20:16

Hej på er! I dag så red jag Nevada, det var så Kvallmigt!!!! Jag trodde jag skulle dö i värmen! Men det blev ett varv runt slingan (skritt + trav) ett varv till (trav + skritt) sedan det tredje ( galopp + galopp ) han jobbade på bra även fast det var så varmt så det blev ju typ "kort med intensivt" Och han blev riktigt varm och det rann svett av han så jag tyckte han var förkänt en dusch! Men jag undrade vem som duschade vem, jag var hon varmast (red med ju med ridsövlar, Två tröjor, hälm, väst m.m) så jag tog slangen i duschen och bara hällde vatten på mig! Haha.. men skönt var det! Och sen så fick Nevada stå inne och så tog jag ut honom när Camilla och Therese tog ut Wotis och Stina. Och just det! Jag fick tag i Nevada utan några problem!! GLAD ALEX! Och i dag har jag även haft "lektion" för Therese när hon red stina, och det blev i slutet även några skutt, nån dag så ska jag även hjälpa henne i dressyr. Men nu ska jag hjälpa mamma lite! detta är Feltina (även kallad Stina)


 

Puss och Kram   

Av alexandra helander - 22 juli 2011 09:47

Hej på er! Förlåt för att jag har varit dålig på att skriva! Men jag har varit så mycket i stallet och så har jag städat och gjort ganska så mycket, men nu är jag här! Men i går så var Jag, Camilla och Jenny i stallet (även kallas Lilleskutt, Svampbob och Bumbibjörn) Haha... har våra egna lilla smeknamn, men i går så ville inte Nevada in från hagen om man säger så.. men efter ett tag så fick vi tag i honom, och i går red även Jenny på "katten" Och jag tror det gick bra, lät så på dom i alla fall! Men vad har vi fått för väder?? Jag sov ju inte en blund! Man hörde bara när det mullra och syster vägg i vägg som snackar i telefon hela j**la natten! Men i dag så blir det nog ridning med Nevada nu när Jenny är borta, och då hade jag och Camilla tänkt rida i skogen en sväng, jag tror inte jag ska rida på ängen, det blir ju så halt, och tänker inte sätta i gräsbrodd bara för det, hoppas bara inte Wotis är för blöt, för då kan ju inte Camilla rida, så i så fall så blir det väll lite galopp runt slingan och ett pass på ridbanan? Jag vet inte riktigt... men men jag är i alla fall trött så det blir inte ett speciellt hårt pass.. men nu ska man väl ta och gå ut till Wilma (ännu en gång) Här kommer en bild från sommarhagen, haha!


  


Puss och Kram     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards