dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av alexandra helander - 1 juli 2011 20:52

I morron kommer du hem och då börjar sommaren med sol låånga ridturer i solnedgången och... sommaren 2011 är en sommar jag Inte kommer glömma i första taget... allt har ju bara varit Så svårt utan dig... när jag blev van vid dig vid min sida varje dag och sedan bara som om någon trollat bort dig så var du borta och jag visste inte var jag skulle ta vägen utan dig, men nu förstår jag att när jag ser dig och i sommar så ska jag ta vara på dig varje gång jag ser dig.. för med du vid min sida känns mitt liv magiskt och vem trodde att jag skulle fasna för dig!? För jag ska erkänna att när du kom verkade du vara helt ok.. och sedan så såg jag när Jenny skulle rida dig.. det var typ bara hej då Nevada.. Men jag fortsatte förstås att vara i stallet och hålla på med honom.. men sedan kom en dag när Jenny frågade om jag vill skritta en sväng med honom.. och hon tog en annan häst (kommer inte ihåg) och jag sa väll jag och tänka att vi ska ju bara skritta så.. och sedan så skrittade vi ut några fler gånger.. och han var väll ok.. men jag hade ju bestämt att inget mera en att skritta i skogen! Och sen skrittade vi ut en gång till (i vintras) och efter det så fågade Jenny om jag ville ha honom en helg när hon skulle bort.. och jag var Superglad! Och det gick ganska så bra.. tills man skulle rida.. han var superfin i början men i galoppen blev det ett litet vanligt Nevada "glädjeskutt" och sedan låg jag på marken.. dagen efter så blev det skritt och lite trav, och just det.. jag var SÅ förskyld när jag hade honom.. kunde knappt prata! Det är inte ofta jag är så dålig i halsen.. men jag ville ju så hjärna ta hand om honom så jag kunde ju inte säga nej då när Jenny frågade! Men allt efter hand så rider jag honom mera, jag har honom varje Onsdag och får göra näst intill vad jag vill! Och under dom gånger jag har haft honom så har jag tagit kort, longerat, promenade, barbacka, dressyrarbete + tävlingsklädd , ridit ut m.m så jag gör lite av varje.. och ibland är det Bara mys pys! Men jag älskar dig och du gör mig till den jag är! Och jag kom ihåg en Onsdag när jag skulle ha dig, och jag mådde piss innan jag gick ut kunde knappt gå utan att hela världen snurra och att benen skaka.. men jag betihopp och tog en alvedon, sedan gick jag ut och longera dig, och jag kunde knappt stå upp, men det var ju ända dan jag skulle ha dig på veckan, klart jag bet ihopp, sedan gick jag in i stallet, och alla sa ju hej, och jag med, men sedan var det typ bara att gå in när man var klar, jag trodde det var min sista dag så dålig var jag! Men jag ville ju Så gärna vara med Dig! Och gissa vad!!? Dagen efter har man vattkoppor! Inte konstigt att jag mådde dåligt, så om jag någonsin inte kommer till dig för att jag är sjuk så är det min sista dag! Jag älskar dig och vet inte vad jag skulle kunna göra utan dig!?


 

Av alexandra helander - 1 juli 2011 14:34

Har funderat på att köpa en ny hjälm?? Kanske en sådan här?


 

Av alexandra helander - 1 juli 2011 14:10

...TAGE!


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards