dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg under juli 2011

Av alexandra helander - 19 juli 2011 11:21

Idag så ska jag rida Nevada, jag ska rida med Camilla på Wotis och med Jenny på Papaton. Det blir en sväng i skogen mot kvällen, vet inte var vi ska rida, men det blir väl kanske det "vanliga" rundan, eller nått nytt? Men nu ska jag kolla på tv ett tag.. här kommer en bild på Wilma från i går


 

Puss och Kram   

Av alexandra helander - 19 juli 2011 11:13

Jag är ett litet LYCKORUS! I går hittade jag en hästsko i en hage! Haha..

Här kommer en bild från min hästsko!


 

Puss och Kram   

Av alexandra helander - 18 juli 2011 21:50

I dag så red skulle jag rida Nevada, så jag tog in honom vid ca halv 2 tiden, och då fick han stå inne till ca halv 3 och då så tog jag fram utrustningen och så stod jag och pratade med Jenny ett tag sen så kom Camilla, och då pratade jag med henne, och till slut så tog jag ut Nevada i gången och började att göra iordning honom och sen så började det Regna!! Och då så tänkte jag om jag skulle vänta ett tag, men då sa ju dom i stallet att det skulle regna hela kvällen/natten.. ja eller hur, det är ju bara sol nu!!! Men det var ju bara att ge sig ut i regnet! Och först så red jag ett varv på slingan, och då skrittde, travade och galopperade runt då, men sen så red jag ca: en halv timme eller nått på ridbanan, och sen så tog jag ett varv till runt slingan, nästan bara galopp. Och just det, jag har hittat ett ställe som man kan rida på (för den i stallet som vill veta, fråga mig) Men sen så började jag att skritta mot stallet och när jag kommit in i stallet så slutade det regna! Vad dum himlen va!! Men sen när jag kom in så ser jag att han var lerig nästan hela han! Så det blev att duscha han, det tyckte han om, tills Camilla kom och började spruta vatten i handfatet... det var ju bara Så läskigt tyckte han!! Men sen så fick han gå in i boxen och torka och jag plockade undan och gjorde rent lite saker, sen så fick han sin mat och jag gick in och bytte kläder, sen så satte jag mig vid datorn ett tag och fick bli lite varm igen, var en liten isbit när jag hade ridit! Men efter ett tag så gick jag ut i stallet och då pratade jag först med Ida läänge, och sen så gick jag ut med Nevada i gången och jag borstade och jag borstde och jag borstade tills han var fin! Och jag gick igenom svansen Mycket noga! Och sen så sprutade jag på flugmedel, och sen så fick han stå där ett tag för då skulle jag mocka och mera halm och så fick han mera hö i höpåsen, det var riktigt fint där inne! Men sen när jag var klar där så Nevada fick gå in i boxen och då satt jag och pratade med Ida, och sen så gick jag in och åt mat, sen vid ca 7 tiden så gick jag och Ida ut med Nevada i hagen, och det börjar med att vi inte får upp den där j**la grinden, men när vi fick upp den så släppte jag Nevada, och när hästarna hade gått iväg så sa Ida: Ska Nevada ha grimma på sig i hagen? Och det ska han ju inte! Så jag fram och jagar Nevada, och efter ett tag så fick jag ta i han och tog av grimman, och då gick jag i leran för att ta mig till Ida som satt sig vid vattentunorna, och där vid leran var det halt, så jag satte mig nästan på rumpan jag vet inte hur många gånger, men sen efter ett tag så tog jag mig till Ida och efter lite prat, så började vi gå mot stallet, och sen så lämnde jag grimman vid boxen, låste till sadelkammaren, och gick in, men sen så efter att ha kollat på en film men Simon (lillebror) så gick jag ut och tog lite kort...


  

  

  

  

 

Puss och Kram   


Av alexandra helander - 18 juli 2011 11:57

Hej på er! Jag har ca 50 läsare varje dag, och det gör mig Jätteglad! Men det jag undrar nu är Vem/Vilka är det som läser Min blogg!? För nu har det hänt mig att jag har fått väldigt Tråkiga/Dumma kommentarer på min blogg som gör väldigt ledsen!  Och jag vill inte börja med lösenordskyddad blogg men det kanske jag måste göra! Och varje gång nån kommenterar så vill jag att man skriver för och efternamn när man kommenterar! Tack och hoppas att Inte det här fortsätter!

Av alexandra helander - 18 juli 2011 10:54

Här kommer lite snygga klänningar från Nelly.com

  

  

  

  

  

  

  

 


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 18 juli 2011 09:22

Hej på er och god morron! I går så var vi ju hemma hos familjen Carlsson, och vi hade det jätteroligt med god mat, har ni nån gång spelat spelet "Helt Hysterikt" för det gör att man kommer igång minst sagt! Det är ju så roligt att man stupar i slutet! Haha.. men nu kommer lite bilder på mig från i går!


   

  

   

 


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 17 juli 2011 13:54

Ny header.. vad sägs??    eller   

Av alexandra helander - 17 juli 2011 10:58

 

min cykel

  

Vicar och Simon


  

Papaton och Simon


  

Jag


  

fåren


  

Jag och Nisse

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards