dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg under juli 2011

Av alexandra helander - 22 juli 2011 09:47

Hej på er! Förlåt för att jag har varit dålig på att skriva! Men jag har varit så mycket i stallet och så har jag städat och gjort ganska så mycket, men nu är jag här! Men i går så var Jag, Camilla och Jenny i stallet (även kallas Lilleskutt, Svampbob och Bumbibjörn) Haha... har våra egna lilla smeknamn, men i går så ville inte Nevada in från hagen om man säger så.. men efter ett tag så fick vi tag i honom, och i går red även Jenny på "katten" Och jag tror det gick bra, lät så på dom i alla fall! Men vad har vi fått för väder?? Jag sov ju inte en blund! Man hörde bara när det mullra och syster vägg i vägg som snackar i telefon hela j**la natten! Men i dag så blir det nog ridning med Nevada nu när Jenny är borta, och då hade jag och Camilla tänkt rida i skogen en sväng, jag tror inte jag ska rida på ängen, det blir ju så halt, och tänker inte sätta i gräsbrodd bara för det, hoppas bara inte Wotis är för blöt, för då kan ju inte Camilla rida, så i så fall så blir det väll lite galopp runt slingan och ett pass på ridbanan? Jag vet inte riktigt... men men jag är i alla fall trött så det blir inte ett speciellt hårt pass.. men nu ska man väl ta och gå ut till Wilma (ännu en gång) Här kommer en bild från sommarhagen, haha!


  


Puss och Kram     

Av alexandra helander - 21 juli 2011 10:58

I går så var jag i stallet, hände inget speciellt, men när det bara var jag och Jenny kvar i stallet, så satte vi oss på bänken utanför stallet, och då hörde vi någon snarka... vi gick in och kolla, och där sov Nevada! Söt han var!

  

    

  

 


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 21 juli 2011 09:22

Har ni sett dom nya GPAn!? Jag hoppas att jag inte kommer se dom mera...


Av alexandra helander - 20 juli 2011 15:49

Jag har bakat i dag! Jag bakade äppelpaj, jag tycker inte alls om det.. men mamma ville ha det så. Man börjar med att ta ett resept på smulpaj, mitt ser ut så här:


125 g margarin

2 msk socker

3 dl mjöl

1/4 bakpulver

sen rör du det tills det blir "smulor" typ så här:

 

Sen så skivar du upp äpplen och lägger dom i formenm typ så här: 

   

sen så strör du på socker och kanel:

 

sen så tar du "smulorna" och strör på det:

 

sen så sätter du in formen i ugnen på 225 grader i 20 min

KLART!

 

Puss och Kram   

Av alexandra helander - 19 juli 2011 21:09

 I dag red jag ju Nevada, och det gick bra, men nu kommer lite bilder från dagen!


  

Maja

  

  

Är Camilla uttråkad?

  

Jenny försöker gömma sig!

  

gott med kladdkaka i stallet!

  

Jag tror Papaton var svettig efter Jenny hade ridit!

  

men glada var dom!

  

Wotis vill inte bli tagen av Camilla

  

  

  

Camillas ruuumpa!

  

  

  

Jennys ruumpa!

  

påväg mot sommarhagen! (Wotis)

  

Nevada i solen!

  

Wotis pussas med Malla!! Kors i taket!

  

Jenny


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 19 juli 2011 14:17

Nya godingar!


  

så här ser dom ut..

och så här ser jag ut i dom! Snygg eller inte??

 

Av alexandra helander - 19 juli 2011 12:44

Bra eller?

Av alexandra helander - 19 juli 2011 11:34

Jag tipsar/hissar Panikhakar! Dom är jättebra vid hantering av unghästar eller ja, vid hantering av hästar är dom väldigt bra! Så det är värt att ha sånna!


 


Puss och Kram   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards