dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av alexandra helander - 16 augusti 2011 20:29

Hej på er! I dag så skulle ju jag rida dressyr med Camilla Maxe på Wotis och Therese Eriksson på Feltina. Men jag tog på dressyrsadeln och dressyrtränset och så. Men när vi kom till åkern så ställde sig jag och camilla och pratade och ingetn av oss var sugna på att rida, så då sa vi till Therese att vi skulle rida ut i stället. Så vi gav oss iväg på vägen (andra hållet mot vad vi brukar) och till slut kom vi ut på vägen. Men vi red en bit på en asfalt väg och då kom en cyklist och körde om oss. Sen efter ett tag så kom vi till grusvägen. Då började vi trava, sen så blosssade jag på i full galopp i dressyrläder. Och då kom jag ikapp cyklisten, Haha... det gick ganska så vilt till! Men sen så kom vi in i skogen och då hittade vi HINDER! Då vaknade jag, började med att jag skritttade över nått sen i trav, Sen i galopp! Så stolt jag ä! Haha.. men sen så kom det en backe som sluttade riktigt mycket! Men i moron så ska vi rida den också fast hitta lite nya stigar och så ska jag ha hoppsadeln så man kan skutta lite mera! Haha... får väl se om man håller sig kvar då! Men här får ni lite bilder från dagen. Och just det! Jag ska möta Camilla kl. halv 10, jag måste gå upp tidigt!

  

dagens bästa bild <3

    

påväg till hagen (lägg märke till att jag borstat extra noga)  

  

  

  

matchar med rosa...

  

jag har börjat med att jag smörjer alltid sakerna efter ridningen, visst är jag duktigt!!

  

  

  

det här medlet andväner jag, rekomenderas Starkt!

  

kolla vilket namn som stog på tavlan??

  

Men har du tänkt så mycket så du får huvudvärk? Kors i taket!

  

Fin regnbåge på kvällen också!


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 16 augusti 2011 10:37

Jaha... vart ska man börja då da, det var hoppträning för Maria i går, och jag red Nike, det gick SÅ bra (dock var hon väldigt pigg) Men alla språng gick super... tills hon tog i lite för mycket och då hamnade jag på halsen och hon gör typ en jättesnäv sväng och då flög jag och landade på huvudet och nacken, men jag satt upp igen och fortsatte i galopp, hon gjorde samma sak igen, men denna gång var jag berädd! Så jag satt kvar! Men resten av sprången gick super för hon hoppade av så där stort alla språng och då var jag med och gick så bra!! Så jag är nöjd även fast ett tag såg det lite mörkt ut..! Men jag är riktigt nöjd! Men i dag så ska jag rida Nevada på åkern med Camilla och Therese, jag har en känsla av att det inte kommer gå så bra för mig. För jag har riktigt ont i nacken, och så landade jag på vänster sida så vänster ben och lår gör så j**la ont.. men jag får göra det bästa av det!

Ovido - Quiz & Flashcards