dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av alexandra helander - 15 augusti 2011 12:53

Jag har ju ridit/tävlat en gamal ridskoleponny som heter Mr.Bean, jag har inte pratat så mycket om honom men ni kan väl få se lite bilder från när jag red han och en liten text om han...


Ja, som sagt så har jag ju ridit en gamal ridskoleponny vid namn Mr.Bean (han finns tyvärr inte kvar, han har blivt såld) Men i alla fall han var en C-ponny som var född 1992


Mr Bean
Men så här ser han ut och jag började rida han, och alla sa att vi var som gjorda för varann, jag började med att tävla dig 2 gånger i dressyr men för det mesta så var det hoppning, en av våra dressyrtävlingar kom vi till och med precis utanför placering! (ganska stort för mig och han eftersom han inte var lätt i dressyren) Men jag hopptävlade mig i alla fall mer och mer och det gick rikigt Bra! Sen så var vi med på mer och mer träningar...
  
Den här bilden är från när jag precis börjat rida dig och jag var med på en träning för Sofie Ekman. Men hoppningen var ju det vi sattsade på! Så jag kom ihåg en av våra hopptävlingar där varje hinder var som att flyga och allt gick Så bra, så tävlingen efter det så tyckte jag att vi skulle hoppa högre, så vi hoppade en klass högre (kommer inte ihåg hur högt) Men i alla fall på framhoppningen kom vi lite långt ifrån en oxer och gick omkull efter hindret... och detta hände väl nån gång i september/novermber kan jag tänka mig... men i alla fall det var inte det roligaste som hände, så ett tag så red jag inte han men alla sa att jag inte skulle ge upp för att det var något speciellt! Så jag red honom lite mera och red då mycket dressyr på lektion/träningar och då gick han Så bra, och allt gick fläckfritt! Men sen så började jag hoppa han lite smått... Sen så blev det även nån hopptävling.. det gick väl bra. Sen så under vintern nån gång så blev det än tävling och då hände det.... vi gick omkull!!!! Innan ett hinder på banan!
  
  
  
 
Men sen så vet jag inte mer vad jag ska säga... det blev inge mera på våran historia... han såldes
Ovido - Quiz & Flashcards