dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg den 30 november 2011

Av alexandra helander - 30 november 2011 20:55

Jag fick en fråga till om jag skrivti lite om nybys förra ridskolechef!

Jo det är så att vi har ganska bra kontakt! Och hon är som en liten coachts för mig i ridningen, åker till henne ibland och visar lite filmer och diskuterar filmer och mål!

Pratar lite om vad som hänt sedan senaste gånge jag var där, gämför filmer m.m

Och jag har även fått se filmer på henne när hon rider och hon var riktigt duktig (innan skadan)

Och hon har verkligen koll på sits och vad som kan skada sig i framtiden om man sitter fel på något sett! Hon är verkligen super!

Och jag har även fått en fråga om jag kan lägga ut någon film sedan när jag tävlade Siwan, men tyvärr så filmade mamma bara snabbt men det blev en liten snutt ifrån ökande traven, inte jättebra lägning, men intee tränat supermycket på dom så jag är nöjd med den lilla prinsessan!   



 
  
 

Av alexandra helander - 30 november 2011 20:44

Hej! Fick en fråga:


Alice frågar:

hejhej , jag har en fråga , hur hinner du med stallet hema hos dej och även nyby o skolan ?
måste va mycket ?
din blogg är så grym att läsa alexandra.
jag läser den varje dag , du skriver om ditt liv och de är så underbart ! <3

 

Jag svarar:

Ja du, det är en bra fråga med det handlar om att priotera! Jag slutar halv 4 alla dar utom två i skolan så det blir lite tufft då, men jag försöker att hinna med det mesta! Så här såg/ser min vecka ut:

 

Måndag: hoppning nyby

Tisdag: hemma i stallet

Onsdag: nyby (elvensval)

Torsdag: Öppet Hus skolan

Fredag: Nybys gamala ridskolechef (berättar mera sen)

Lördag: Rida Nevada/Fremande

Söndag: Baka pepparkakor + åka till nyby tävling


Och så kan en vanlig vecka se ut, och det har blivit bättre den senaste tiden då jag har lärt mig att säga Nej! Och det är viktigt för att hinna allt, ibland kunde jag boka in på en dag att exempel: vara med 4 kompisar, åka till nyby, och rida hemma. Men nu lägger jag upp min tid och försöker hinna med allt!

 

Av alexandra helander - 30 november 2011 19:44

Hej! Jag vill HISSA en person!

Och det är inte mindre än Lina Dolk!

Lina är en underbar tjej på 14 år som rider sina underbara ponnysar/hästar! Hon är en stor förebild för mig i dressyren, hon rider otroligt bra och hon rider SM med sin ponny OjOj, hon red SM 2011 med honom!

ponny SM 2011 (ökad trav)

 

Jag läser hennes blogg flera gånger om dagen och verkligen suger upp tips och kan ju inge mindre än att skriva om henne på min blogg! Jag har lite kontakt med henne genom våra bloggar och jag brukar prata med henne och hon har gett mig lite drivning med tävlingar! Och jag skulle så gärna vilja hänga med henne en dag och vi har snackat om att jag ska hänga med henne på någon tävling i vår! Yey! Alla kanske nu tycker.. Det är väl inget speciellt?

Men det är en stor gräj för mig ändå, hon verkar vara underbar som person, snäll och omtänksam! Och så rider hon ju otoligt bra, skulle vara lite kul att få lite råd och tips!

Jag hoppas verkligen bli som henne!


Linas ponnysar/hästar:

Casanova och Lina (är till salu)


OjOj och Lina


Sir Owen och Lina


E-type och Lina (Linas storasysters häst)

Av alexandra helander - 30 november 2011 19:27

Vad man blir glad när man loggar in på sin blogg och läser en massa underbara kommentarer och att man har en underbart härlig statestik!

Ni ska veta att det är Ni som får mig till att blogga! Man blir peppad och dragen till att blogg när man vet att det finns folk som vill och älskar att läsa min blogg och följa mitt liv!

I dag var ju på nyby då jag börjat i "skolridningen" där, jag hade teori i dag men nästa onsdag så ska jag rida! Men istället satt vi typ bara på lektaren och myste med kaninerna! Och Linnea Tillman höll i en som pissade på henne! AHAHA!

Men mer hinner jag inte! Love ya!

Och just det, jag var även hos sara i dag och hon hjälpte mig lite med ett redigeringsprogram! Kolla, mobba mig inte, jag har typ aldrig gjort det förut...   

 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards