dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg den 19 november 2011

Av alexandra helander - 19 november 2011 13:20

I dag var jag ute och red i morronsolen eftersom jag ska till Sara senare   


Jag började förstås med att mocka och fixa lite här och där i stallet och sedan gick jag och hämtade han, han var riktigt mysig i dag, väldigt närgående och vill komma nära, riktigt mysig gammal gubbe! Jag lät han beta lite och sen tränade vi lydnad på stallplanen som att om jag gick skulle han gå och om jag vände på en gång han m.m och till slut så gick han lös vid mig, jag litade fullständig på att han litade på mig! Och vi gjorde det i skritt och trav och en gång vill jag se vad han gjorde om jag ställde upp han och han fick sedan komma på komando och vi gjorde det om och om igen så efter ett tag så var vi i var sin ände och då när jag sa att han fick komma på kom han i full galopp och tvärnitade innan mig och puffade lite på mig, Underbart att han verkligen litade på mig och att Jag litade på att han skulle följa mig även om han var lös och kunde gå Vart han ville!

 


Sen så gjorde jag dig klar och jag brukar tycka det är skönt när andra också är i stallet så man kan prata med nån + att om det händer något så finns alltid nån där, men i dag var det bara jag och Nevada där och det var såå skönt! Lugnt och stilla kunde pyssla och det ända man hörde var våra andetag, så mycket pyssel och fix blev det, och sedan så satte jag på han gräjerna och gick ut, solen var jättevarm i dag var riktigt skönt enligt mig i alla fall!

 


Och sen så satt jag upp och jag skulle bara ta det lungt så det blev bara skritt och trav och puttegalopp för han är inte färdligklippt ännu och om han blir för svettig så kan jag inte släppa ut han, men Jenny började klippa han i går och han var riktigt pigg, en liten piggelinhäst! Men skötte sig bra ändå!


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards