dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg under oktober 2011

Av alexandra helander - 23 oktober 2011 08:02

Vad ska man hitta på i dag då?

Jo i dag ska jag iväg på nybys familjedag! Hoppas kunna se er där! Aktiviterter jag vet kommer hända är nog...

-crosstävling

-fyrhjulingar

-ansiksmålning

-kaniner

-loppis

-riduppvisning

-m.m


Det börjar 10.00 och slutar runt 14.00 tror jag


Av alexandra helander - 22 oktober 2011 21:20

Roligt att Lina Dolk (liinadolk.blogg.se) publisiterade min fråga till henne! Alltid roligt att få tips av proffsen!

lina och sin ponny som nu är till salu!


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 22 oktober 2011 21:05

Saknan av sommaren, tanken av dom härliga ridturerna i skogen, kvällarna i stallet...

Eller har jag fel?

Vad ser roligast att rida iväg till:

    

Av alexandra helander - 22 oktober 2011 20:16

jag har ju lovat att jag ska ta lite höstbilder med Nevada nån dag! Har ju bara haft ett problem! Vart ska jag vara och ta korten!

Allt annat vet jag redan...

-Fotograf "inhyrd" (världens bästa syster jessica)

-vad jag och han ska ha på sig

-Om jag ska rida eller gå

-m.m


Nu vill jag veta om detta ställe duger att vara på??

 

Av alexandra helander - 22 oktober 2011 19:27

Tänkte berätta lite om min kanin Wilma, vi fick hem henne nån gång i Maj....


Vi köpte henne på NTRK, hon har alltid varit speciell då hon alltid ha haft ett öra ner och ett uppåt, personligen tycker jag det är charmigt och det visar att det är Wilma och inte nån annan vanlig kanin! Hon är ungefär ett halvår!

Vi hoppar med henne och varit iväg på en tävling på nyby...

här får ni lite bilder under tiden vi haft henne!

(fotograf jag)

(fotograf syster jessica)


(fotograf syster jessica)


(fotograf syster jessica)


  

(fotograf jag)


  

(fotograf jag)


  

(fotograf jag)


  

(fotograf jag)


  

(fotograf jag)


Puss och Kram   

Av alexandra helander - 22 oktober 2011 18:55

I dag har jag ridit Stitch (min syters häst) Eller ja jag har "ridit"....


Haha, jag skrittade en sväng på slingan! Men nån dag kanske jag ska rida han en sväng på ridbanan, då får vi se hur han är! Jag kan tänka mig att han är som en

D-ponny.. hehe.


    


PUSS OCH KRAM   

Av alexandra helander - 22 oktober 2011 15:41

Hej! Jag tänkte ställa samma fråga som min syster gjorde på sin blogg, fast då i ett inlägg istället!

Brukar ni longera/tömköra era hästar? Vad tycker ni är det bästa med det i så fall?


Jag brukar longera Nevada för jag tycker att man kommer åt hästen såå mycket bättre när man står på marken! Nu när jag säger det så var det länge sedan jag longerade Nevada, får väl ta och göra det nån dag! Ett tag i våras gjorde jag det nästan varje Onsag!

Han kan ha lite temprament när man longerar:

  

men även mycket fin:

 

Av alexandra helander - 22 oktober 2011 12:49

Hej på er älskade läsare! Jag fick en lite speciell fråga i dag, det var nån som frågade hur min fredag kväll var?

Och svaret är att jag satt och pratade med Sara (Sara Carlsson)

Jag måste säga att hon verkar vara jättesnäll och jätterar! Kan ju berätta lite om henne:

Hon har 2 ponnisar, en C-ponny som heter Cabi och är 6 år, han är just nu i skada men det jag har sett ha Sara gjort ett superjobb med mig enligt mig, hoppas han blir frisk snart så man kan få se lite mera av dom! När hon köpte han var han en riktigt poroblemponny men innan skadan var han mer som en drömponny!



Och så har hon ju en till liten ponny, Soccan som är 13 år och 144 cm. Hon är nu

till salu, mycket tråkigt enligt mig då jag tycker dom passar jättebra tillsammans! Jag tycker Soccan verkar väldigt snäll och social ponny! Hon är en ponny som passar mig mycket bra i smaken! Hon verkar vara en ponny som man kan göra nästan allt med! Hoppas hon kommer till en bra ägare!


göra allt med ja... :P



Och som sagt så tycker jag att Sara verkar som en störtskön person!


Glöm inte kolla hennes blogg: http://carlssonpataket.se/

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards