dröm inte, tro inte, gör det....

Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av alexandra helander - 31 oktober 2011 08:06

Åååå i dag gör jag och Jenny ett nytt försök på att rida en sväng! I går när vi skulle rida så blev det ju kolsvart ute så jag vill inte riskera att möta en älg då! Och i dag kanske det till och med blir bra väder! Ni förstår Varje gång jag och Jenny ska rida är det antingen blåser stårm, spö regnar, kolsvart ute eller något liknande... Men i dag så hoppas jag att det går bra! Vi ska rida  vid 3 för sedan så ska jag ju till nyby..

Men det var jättelänge sedan jag red Nevada..   


Av alexandra helander - 31 oktober 2011 07:54

Visste ni om att Wilma (min kanin) kan ge en riktiga "dödarblickar"... Hon gav mig några ex i går när vi tog kort, då tyckte hon att hon var klar! Och ett tag nu så har hon varit lite "aggresiv" och när man sätter in handen i buren så attackerar hon och biter tag lite, men hon blir bara bättre och bättre! Jag har gjort så att jag har satt mig i buren och tagit en pinne och rört om lite i buren och då har hon attakerat pinnen men då bara tar jag pinnen och backar henne ca 3 steg, säger att hon ska stanna och fortsätter, och det märks mycket bättre resultat! I går höll jag på i buren hur länge som hällst hon försökte nån gång men då röt jag till och då stannade hon! Rekomenderas att testa det!

Dödarblickar som sagt...

 

Av alexandra helander - 31 oktober 2011 07:44

Jag håller med Lina Dolk här helt och hållet! Jag är alltid extra noga med att kolla under pälsen vid senerna för om dom haft skydd och det åkt in grus så sätter det sig i pälsen! Mycket viktigt!


Jag tycker ni ska ta er tiden att läsa detta!


http://liinadolk.blogg.se/2011/october/tank-efter.html 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards